Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός επιστήμων

Γιατί κάνει λάθος ο υπουργός Παιδείας με τους υποστηρικτές της Ορθοδοξίας

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης χαρακτήρισε «συντηρητικούς κύκλους» τους υποστηρικτές του ορθοδόξου χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών και τάχθηκε υπέρ του θρησκειολογικού περιεχομένου. Εάν προοδευτισμός, κατά τον κ. Φίλη, είναι η άρνηση της Γενοκτονίας των Ποντίων, τότε πιστεύω ότι σχεδόν όλοι Ελληνες είμαστε συντηρητικοί! Επειδή, όμως, η ορθόδοξη χριστιανική αγωγή υπήρξε επί αιώνες το θεμέλιο της Παιδείας μας, θα ήθελα ειλικρινά να μάθω ποιους χαρακτηρίζει «συντηρητικούς κύκλους» ο υπουργός.

 

Είναι συντηρητική η διδασκαλία του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος μίλησε για τα δικαιώματα των γυναικών και των φτωχών, και θυσιάστηκε για την Παιδεία και την Ελευθερία του Γένους; Θυμίζω ότι ο Πατροκοσμάς ίδρυε σχολεία, με σαφή δική του προτροπή να διδάσκουν για τον Χριστό, την Παναγία, τους αγγέλους και τον τίμιο γάμο.

Είναι συντηρητικό το ισχύον Σύνταγμα, για το οποίο ο πρωθυπουργός δήλωσε: «Είμαι κάθε λέξη του Συντάγματος»; Και βεβαίως, το Σύνταγμά μας αναγνωρίζει την Ορθοδοξία ως επικρατούσα θρησκεία και ορίζει ως θεμελιώδη σκοπό της Παιδείας την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Την ερμηνεία του Συντάγματος κάνουν τα δικαστήρια και όχι οι συνταγματολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ. Υπενθυμίζω, λοιπόν, τις αποφάσεις του ΣτΕ του 1995 και του 1998 υπέρ του ορθοδόξου χριστιανικού μαθήματος, το οποίο μάλιστα πρέπει να διδάσκεται σε ικανό αριθμό ωρών. Πιο πρόσφατη και σαφέστατη είναι η απόφαση του Δεκεμβρίου 2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων. Το δικαστήριο ζητεί να έχει το μάθημα χριστιανικό περιεχόμενο, δηλαδή απορρίπτει τη θρησκειολογία του κ. Φίλη και το πολυθρησκειακό πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Είναι, άραγε, «συντηρητικοί κύκλοι» οι μαχόμενοι θεολόγοι που εισέρχονται καθημερινά στην αίθουσα διδασκαλίας και εκπροσωπούνται σε συντριπτικό ποσοστό από την Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων (ΠΕΘ); Η ΠΕΘ έχει ξεκάθαρη και τεκμηριωμένη θέση υπέρ του ορθόδοξου μαθήματος και κατά των πολυθρησκειακών πειραματισμών, οι οποίοι δοκιμάστηκαν σε ορισμένα γυμνάσια και απέτυχαν.

Είναι συντηρητική όλη η Ευρώπη, η οποία επιλέγει τη διδασκαλία της επικρατούσης θρησκείας; Σε ελάχιστες χώρες διδάσκεται μάθημα με θρησκειολογικό περιεχόμενο. Οι ρωμαιοκαθολικές και οι ορθόδοξες χώρες σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο επιλέγουν συνειδητά να διδάξουν την εθνική και τη θρησκευτική ταυτότητά τους.

Ο κορυφαίος παιδαγωγός και γλωσσολόγος Γεώργιος Μπαμιπινιώτης έγραψε στις 17/9/1995 στο «Βήμα», απαντώντας στους οπαδούς της θρησκειολογίας: «Για όλα αυτά βεβαίως υπάρχει μία μικρή δυσκολία, ότι πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία και την ιστορική συνείδηση ενός ολόκληρου λαού, που ποτέ δεν έχει ζητήσει κάτι τέτοιο, και να την προσαρμόσουμε στις νομικές συλλήψεις μιας δράκας ερασιτεχνών θρησκειολόγων του γραφείου. Κομμάτι δύσκολο, δεν νομίζετε»;

Προσωπικά συντάσσομαι με τον άγιο Κοσμά και τον Γ. Μπαμπινιώτη!

Δημοκρατία,10/1/2016

 

Δείτε και:-Υπουργός Παιδείας,Ν. Φίλης για μάθημα Θρησκευτικών: «Αιτία του προβλήματος είναι η επιμονή εγχώριων συντηρητικών κύκλων….»