Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Γράφετε πως «υπάρχουν πολύ δύσκολα χωρία στην Αγία Γραφή». Εξαρτάται από το πνευματικό ύψος του αναγνώστη.
Είναι πολύ περισσότερα τα εύκολα και σαφή λόγια, που όταν εφαρμοστούν στη ζωή κάνουν και το πέπλο από εκείνα τα πιο δύσκολα να πέσει.
Έτσι, ρωτάτε περί των λόγων του Χριστού: «Όπου γαρ εάν η το πτώμα, εκεί συναχθήσονται οι αετοί» (Ματθ. 24.28). Στη φύση αυτό είναι ξεκάθαρο. Μόνος σας βλέπατε, πως οι αετοί μαζεύονται επάνω στα πτώματα και μάλιστα τα αισθάνονται από τόσο μεγάλο ύψος και από τόσο μακριά, ώστε ο άνθρωπος πρέπει να αναρωτιέται παραξενευμένος, με πιο αισθητήριο μαθαίνουν που βρίσκεται το πτώμα; Με το αισθητήριο της όσφρησης, ή με κάποιο έκτο αισθητήριο, σαν τον δρυοκολάπτη, που ξέρει ακριβώς, που βρίσκεται το σκουλήκι στο δένδρο, και εκεί και τσιμπά;
Ο Χριστός αναμφίβολα μιλάει εδώ για το δικό Του πτώμα. Μιλάει για τον μέλλοντα χρόνο: «Εκεί συναχθήσονται οι αετοί». Εάν δεν εννοούσε τον εαυτό Του, θα μιλούσε σε χρόνο ενεστώτα για ένα συνηθισμένο και καθημερινό φαινόμενο: εκεί συναντιούνται οι αετοί.
Αλλά Αυτός μιλάει στον μέλλοντα χρόνο, αφού εννοεί το δικό Του σώμα, και αφού μιλά πριν από τον θάνατο Του, δηλαδή προφητικά. Και η προφητεία εκπληρώθηκε.
Στον Γολγοθά κρεμόταν το δικό Του νεκρό σώμα. Για δεκαεννέα αιώνες πολλές χιλιάδες προσκυνητών μαζεύονται χρόνο με τον χρόνο στον Τάφο Του κάτω από τον Γολγοθά. Αυτοί οι προσκυνητές -δεν πρόκειται για τουρίστες- επισκέπτονται τον Τάφο του Σωτήρα τους από υψηλή πνευματική ώθηση και ανάγκη: για να θρέψουν και να ποτίσουν τις ψυχές τους, έτσι όπως οι αετοί τρέφονται με τα νεκρά σώματα.
Οι πραγματικοί προσκυνητές του Τάφου του Χρίστου είναι και οι πραγματικοί αετοί του Χρίστου.
Ακόμα αυτός ο λόγος αναφέρεται και σ’ όλους τους κοινωνούς, οι όποιοι κοινωνούν από το άγιο Ποτήριο με το αίμα του Χριστού. Όλοι αυτοί είναι οι αετοί του Χριστού, που πεινασμένοι και διψασμένοι, πέφτουν μπροστά στο ιερο και ρουφούν τη ζωή από το πτώμα, δηλαδή από το σώμα του Χριστού, το σφαγμένο σώμα, τη θυσία, τον σφαγιασθέντα Αμνό του Θεού, για μας και για τη σωτηρία μας. Με πιο αισθητήριο μαθαίνουν εκείνοι ότι στην άγια Μετάληψη υπάρχει η τροφή και η ζωή; Σαν με κάποιο έκτο, άυλο, πνευματικό αισθητήριο, με ανεπτυγμένη και οξεία πίστη -αισθητήριο, που δυστυχώς, στους άπιστους είναι αμβλυμμένο. Όμως γιατί μιλάμε για αισθητήριο; Είναι ο νους ο φωτισμένος στους πιστούς με την πίστη, ή συσκοτισμένος στους άπιστους με την απιστία.
Ειρήνη σε σας και ευλογία από τον Κύριο
Πηγή: «Δεν φτάνει μόνο η πίστη», Εκδ. Εν πλώ.
Άγιος Γέροντας Παΐσιος: «Η κόλαση».
– Γέροντα, πως είναι η κόλαση;
– Θα σου πω μια ιστορία που έχω ακούσει:
Κάποτε ένας απλός άνθρωπος παρακαλούσε τον Θεό να του δείξει πως είναι ο Παράδεισος και η κόλαση.
Ένα βράδυ λοιπόν στον ύπνο του άκουσε μια φωνή να του λέει: «Έλα, να σου δείξω την κόλαση».
Βρέθηκε τότε σε ένα δωμάτιο, όπου πολλοί άνθρωποι κάθονταν γύρω από ένα τραπέζι και στην μέση ήταν μια κατσαρόλα γεμάτη φαγητό. Όλοι όμως οι άνθρωποι ήταν πεινασμένοι, γιατί δεν μπορούσαν να φάνε. Στα χέρια τους κρατούσαν από μία πολύ μακριά κουτάλα. Έπαιρναν από την κατσαρόλα το φαγητό, αλλά δεν μπορούσαν να φέρουν την κουτάλα στο στόμα τους. Γι’ αυτό άλλοι γκρίνιαζαν, άλλοι φώναζαν, άλλοι έκλαιγαν…
Μετά άκουσε την ίδια φωνή να τού λέει: «Έλα τώρα να σου δείξω και τον Παράδεισο».
Βρέθηκε τότε σε ένα άλλο δωμάτιο όπου πολλοί άνθρωποι κάθονταν γύρω από ένα τραπέζι ίδιο με το προηγούμενο και στην μέση ήταν πάλι μια κατσαρόλα με φαγητό και είχαν τις ίδιες μακριές κουτάλες. Όλοι όμως ήταν χορτάτοι και χαρούμενοι, γιατί ο καθένας έπαιρνε με την κουτάλα του φαγητό από την κατσαρόλα και τάιζε τον άλλον.
Κατάλαβες τώρα κι εσύ πώς μπορείς να ζεις από αυτήν την ζωή τον Παράδεισο;
Οποίος κάνει το καλό, αγάλλεται, διότι αμοίβεται με θεϊκή παρηγοριά. Όποιος κάνει το κακό υποφέρει και κάνει τον επίγειο παράδεισο επίγεια κόλαση.
Έχεις αγάπη, καλωσύνη; Είσαι άγγελος και, όπου πας ή σταθείς μεταφέρεις τον Παράδεισο. Έχεις πάθη, κακία; Έχεις μέσα σου τον διάβολο και, όπου πας ή σταθείς, μεταφέρεις την κόλαση.
Από εδώ αρχίζουμε να ζούμε τον Παράδεισο ή την κόλαση.
Πηγή: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ τ. Ε’΄», ΣΕΛ. 48
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ