Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει αλλαγές στα προγράμματα σπουδών όλων των μαθημάτων
Για να εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά
Τις μικρές αλλαγές που θα γίνουν στα ήδη αναθεωρημένα προγράμματα σπουδών επεξεργάζονται Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και υπουργείο Παιδείας προκειμένου να μπορέσουν να εφαρμοστούν από την ερχόμενη σχολική χρονιά στην πλειονότητα των μαθημάτων.
Πρόκειται για τα προγράμματα που είχαν καταρτιστεί μέσω ΕΣΠΑ επί υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου. Όσο για τα Θρησκευτικά, εφαρμόζονται ήδη φέτος, και θα αξιολογηθούν μέσα στο καλοκαίρι.

Μέχρι τότε, η επιτροπή που έχει καταρτιστεί εκ μέρους της Εκκλησίας αναμένεται να καταθέσει τις προτάσεις της, που θα αξιολογηθούν από το ΙΕΠ, για να σχεδιαστεί η νέα φυσιογνωμία του μαθήματος. Για τον χειμώνα του 2017-2018 προγραμματίζεται η εκκίνηση της συγγραφής και των νέων βιβλίων για το μάθημα. Τα παραπάνω βρέθηκαν στο τραπέζι και της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου με τον πρόεδρο του ΙΕΠ Γεράσιμο Κουζέλη. Αίρεται, επομένως, η παρεξήγηση που υπήρξε με την Υπουργική Απόφαση προς τον Διόφαντο για τα βιβλία Δημοτικού που θα τυπωθούν• τα βιβλία δεν ήταν στην Υπουργική Απόφαση όχι γιατί θα αλλάξουν φέτος, αλλά γιατί χρήζουν ελάχιστων διορθώσεων.

Συνάντηση Κ. Γαβρόγλου – Ιερώνυμου τη Δευτέρα
Τη Δευτέρα το απόγευμα, πάντως, το μάθημα των Θρησκευτικών θα τεθεί στη συνάντηση του Κ. Γαβρόγλου με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Όπως έχει πει ο νέος υπουργός, “προχωράμε κατά τα συμφωνηθέντα”. Δηλαδή εφαρμόζονται φέτος τα νέα Προγράμματα Σπουδών ως έχουν, αξιολογούνται, γίνονται αλλαγές και στη συνέχεια τη σκυτάλη παίρνουν τα βιβλία.

Τις θέσεις της Ιεραρχίας επανέλαβε προχθές ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος σε ημερίδα για το μάθημα στον Βόλο. Επανέλαβε, δηλαδή, τις τρεις προϋποθέσεις που είχε θέσει η Εκκλησία ως βάση του διαλόγου με την Πολιτεία: Την υποχρεωτικότητα του μαθήματος, τη διατήρηση του δίωρου διδασκαλίας και τον ορθόδοξο χαρακτήρα του.

Για τα νέα προγράμματα σπουδών ο Σταύρος Γιαγκάζογλου, σύμβουλος για τα Θρησκευτικά σε ΥΠΠΕΘ και ΙΕΠ, τόνισε από την ημερίδα ότι θεμελιώνονται σε στέρεα επιστημονική και παιδαγωγική βάση και οδηγούν σε ένα πολυτροπικό περιβάλλον μάθησης. Μάλιστα, ως προς την κεντρική θέση της ορθόδοξης παράδοσης, είπε πως δεν υπάρχει καμία αλλαγή.
Μ.ΚΩ. – ΑΥΓΗ