Κανείς να μην επιδιώκει να νυμφευθεί πλουσιότερη απ’ αυτόν γυναίκα, αλλά πολύ περισσότερο να επιδιώκει πιο φτωχή. Γιατί από τα χρήματα που θα συνεισφέρει η γυναίκα, δεν θα έλθει τόσο μεγάλη αφορμή ηδονής, όσο αηδία από τις προσβολές, από το να απαιτεί περισσότερα από όσα συνεισέφερε, από τις ύβρεις, από την πολυτέλεια, από τα δυσάρεστα λόγια. (Εις Εφ., ομιλ. Κ’, 9, ΕΠΕ 21, 240 – MG 62, 147).
ΠΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΟΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ: Πολλοί που είχαν αποκτήσει μεγάλη περιουσία, τα έχασαν όλα, γιατί δεν είχαν μυαλωμένη γυναίκα ικανή να διατηρήσει. (Εις Β’Θεσ., ομιλ. Ε’, 5, ΕΠΕ 23, 112 – MG 62, 500).
Δεν είναι η περιουσία που φέρνει τον πλούτο, αλλ’ η αρετή. Γιατί, ποιο είναι το όφελος του πλούτου, όταν η γυναίκα είναι σπάταλη και άσωτη και τα σκορπίζει όλα πιο γρήγορα και από τον άνεμο; (Εις Ματθ., ομιλ. ΚΗ’, 5, ΕΠΕ 10, 274-276 – MG 57, 358).
Η ΠΡΟΙΚΑ ΦΕΡΝΕΙ ΕΠΑΡΣΗ: Εκείνος που νυμφεύθηκε πλούσια γυναίκα, πήρε περισσότερο κυρία του σπιτιού παρά σύζυγο. Γιατί, αν οι γυναίκες και χωρίς τον πλούτο είναι γεμάτες υπερηφάνεια και ρέπουν προς τη φιλοδοξία, αν πάρουν και επί πλέον και πλούσια προίκα, πώς θα είναι υποφερτές από τους συζύγους τους; Αντίθετα, εκείνος που πήρε γυναίκα του ίδιου οικονομικού επιπέδου ή φτωχότερη, πήρε βοηθό και σύμμαχο και έβαλε στο σπίτι του όλα τα αγαθά. Γιατί η ανάγκη της φτώχειας την πείθει να περιποιείται τον άνδρα της με πολλή επιμέλεια και να υποχωρεί σε όλα και να υπακούει, εξαφανίζει κάθε πρόφαση για διχόνοια και σύγκρουση και αλαζονεία και ύβρη, και γίνεται πρόξενος ομόνοιας, αγάπης και συμφωνίας. Ας μην επιζητούμε λοιπόν να έχουμε χρήματα… Οι πλούσιοι, αν και τους περιστοιχίζουν οι απολαύσεις από παντού, εξ αιτίας των γυναικών τους, ευχήθηκαν πολλές φορές να πεθάνουν και να απαλλαγούν από την παρούσα ζωή. Επομένως, δεν ωφελούμαστε τίποτε από τα χρήματα, αν δεν επιτύχουμε αγαθή ψυχή. (Εγκώμιον εις Μάξιμον, 4, ΕΠΕ 27, 176-178 – MG 51, 231-232).
Μην επιδιώκουμε γάμο με πλούσιες γυναίκες, για να μη γεννήσει στη γυναίκα υψηλό φρόνημα η μεγάλη περιουσία, για να μη γίνει το φρόνημα αυτό αιτία διαφθοράς… Δεν πρέπει να ζητούμε λοιπόν εύπορη γυναίκα, αλλά να πάρουμε σύντροφο της ζωής ικανή να αποκτήσει και να μεγαλώσει παιδιά. Δεν έδωσε ο Θεός τη γυναίκα, για να συνεισφέρει υλικά αγαθά, αλλά για να είναι βοηθός του άνδρα. Εκείνη που συνεισφέρει αγαθά και περιουσίες, αντί για γυναίκα γίνεται κυρία και μάλιστα και πονηρή. και ίσως αντί για γυναίκα να γίνεται θηρίο, επειδή έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό της εξ αιτίας του πλούτου της. Δεν υπάρχει τίποτε πιο ατιμωτικό από έναν άνδρα που θέλει να πλουτίσει μ’ αυτόν τον τρόπο… Ας ζητούμε μόνον καλή ψυχή, για να πετύχουμε και την αγάπη. Αυτός είναι ο μεγάλος πλούτος, αυτός είναι ο μεγάλος θησαυρός, αυτά είναι τα αμέτρητα αγαθά. (Εις Πραξ., ομιλ. ΜΘ’, 4, ΕΠΕ 16Β, 124-126 – MG 60, 344).
ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΚΑΙ Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ: Η ομορφιά του σώματος, όταν δεν συνοδεύεται από την αρετή της ψυχής, θα μπορέσει να σκλαβώσει τον άντρα της για είκοσι και τριάντα μέρες, δεν θα διαρκέσει όμως περισσότερο, αλλά αφού δείξει την κακία της, θα διαλύσει όλη την αγάπη. Οι γυναίκες όμως που λάμπουν εξ αιτίας της ομορφιάς της ψυχής, όσο προχωρεί ο καιρός και φανερώνουν την ευγένεια της ψυχής τους, τόσο περισσότερο θερμό κάνουν τον έρωτα στους άνδρες τους και ανάβουν την αγάπη τους προς τον άνδρα τους. (Εγκώμιον εις Μάξιμον, 5, ΕΠΕ 27, 180-182 – MG 51, 232-233).