Σαν σήμερα πριν από 15 χρόνια στις ΗΠΑ συνέβη κάτι που άλλαξε τον κόσμο – προς το χειρότερο. Το τρομοκρατικό πλήγμα στους Δίδυμους Πύργους προκάλεσε ντόμινο εξελίξεων, οι οποίες ουδέν καλό άφησαν πίσω τους. Από την 11η Σεπτεμβρίου 2001 μέχρι σήμερα, το αιματοκύλισμα είναι καθημερινότητα, οι χώρες διαλύονται η μία μετά την άλλη, η τρομοκρατία εξαπλώνεται και η ισλαμική απειλή εκδηλώνεται με ολοένα και μεγαλύτερη σφοδρότητα.
Ο δυτικός πολιτισμός έχει υποχρεωθεί να κοιτάξει τον εαυτό του στον καθρέφτη και να επαναπροσδιορίσει τη ρότα του στον ωκεανό του χρόνου. Αφού εγκατέλειψε όσα πίστευε και αμφισβήτησε όσα τον διατηρούσαν ζωντανό και ακμαίο (κυρίως τον χριστιανισμό και την ελληνική φιλοσοφία), αναγκάστηκε από το Ισλαμικό Κράτος και το μπαράζ των τρομοκρατικών ενεργειών που πλήττουν κάθε γωνιά του πλανήτη να αναθεωρήσει. Η αναζήτηση της ταυτότητας και η τάση της επιστροφής στις δοκιμασμένες στον χρόνο αξίες είναι το κυρίαρχο θέμα της πολιτικής και της διανόησης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα, ωστόσο, που πολλά πράγματα γίνονται με διαφορά φάσεως, ορισμένοι ταγοί συμπεριφέρονται με την ευήθεια, την αλαζονεία και την απρονοησία της εποχής της… αφέλειας. Ασπάζονται σήμερα και προσπαθούν φανατικά να επιβάλουν τη χρεοκοπημένη και πολλάκις αποτυχημένη συνταγή μιας νεφελώδους και αμοραλιστικής νεωτερικότητας.
Επειδή οι ίδιοι έχουν πρόβλημα αποδοχής της δικής τους ταυτότητας, επιθυμούν να την αφαιρέσουν από το σύνολο των πολιτών. Αντί να τονώσουν το εθνικό φρόνημα, το πολεμούν λυσσωδώς, λες και βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία. Πρώτο μέλημά τους, ο αφελληνισμός της Παιδείας και ο υποβιβασμός των μαθημάτων που βοηθούν τον μαθητή να αντιληφθεί την ουσία της εθνικής ταυτότητας. Μία από τις πολλές πρωτοβουλίες για την επίτευξη του εθνικού αποχρωματισμού είναι η κατάργηση των εξετάσεων στο Γυμνάσιο για τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών και των Θρησκευτικών.
Οι δύο πυλώνες της Ελλάδας είναι η αρχαία ελληνική σκέψη και ο χριστιανισμός. Αμφότερα βρίσκονται στο στόχαστρο του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη και όσων υπαγορεύουν τις αποφάσεις του. Ολοι όσοι έχουν περάσει από τα σχολικά θρανία αντιλαμβάνονται ότι τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές δεν πρόκειται να περάσουν τη διαδικασία των εξετάσεων θεωρούνται «β’ κατηγορίας». Αυτή, φυσικά, δεν είναι μια υγιής νοοτροπία, αλλά κυριαρχεί και οι κρατούντες πρέπει να λαμβάνουν τις αποφάσεις τους με βάση τα πραγματικά δεδομένα.
Τα Αρχαία Ελληνικά και τα Θρησκευτικά δεν είναι ζητήματα ήσσονος σημασίας, ούτε «πολυτέλειες». Είναι τα πιο ισχυρά όπλα που μπορεί να δώσει το κράτος στη νέα γενιά. Αποτελούν ιδεολογικούς, κοινωνικούς και πολιτικούς προμαχώνες, από τους οποίους δεν επιτρέπεται ούτε χιλιοστό υποχωρήσεως.
“Δημοκρατία”11.09.2016