Έπειτα εδώ βέβαια η αναζήτησι της δικαιοσύνης είναι σπαρμένη και στην πόλι και στις οικίες και στον καθένα, ενώ εκεί, «όπου η δεξιά του Θεού είναι γεμάτη δικαιοσύνη και η δικαιοσύνη του είναι σαν όρη του Θεού» ( Ψαλμ. 35, 7 ), εκεί έπρεπε να μη γίνεται κανένας λόγος για δικαιοσύνη; και πώς ο Θεός ο κριτής και δίκαιος και ισχυρός και μακρόθυμος ανέχεται και δεν απαιτεί τις τιμωρίες;

Εδώ βρίσκεται η αιτία? μακρόθυμος , λέει, είναι , μακροθυμεί, προσελκύοντας σε μετάνοια? αν όμως επιμένης, «ανάλογα με την σκληρότητά σου και την αμετανόητη καρδιά σου θησαυρίζεις οργή για τον εαυτό σου» ( Ρωμ. 2,5 ) .

Αν λοιπόν είναι δίκαιος, αποδίδει σύμφωνα με την αξία και δεν παραβλέπει αυτούς, που υποφέρουν χωρίς να τιμωρήση? διότι αυτό είναι γνώρισμα του δικαίου. Αν είναι ισχυρός, ανταποδίδει και μετά θάνατο και κατά την ανάστασι? διότι αυτό είναι το γνώρισμα του ισχυρού. Αν όμως ανέχεται, επειδή είναι μακρόθυμος, ας μη ταραχθούμε ούτε να λέμε, “γιατί δεν τιμωρεί εδώ;”

Διότι, αν γινόταν αυτό θα εξαφανιζόταν προ πολλού το ανθρώπινο γένος, εάν κάθε ημέρα μας τιμωρούσε για τα αμαρτήματά μας. Διότι δεν υπάρχει, δεν υπάρχει ημέρα καθαρή από αμαρτήματα, αλλά διαπράττουμε ή κάποιο μεγάλο ή κάποιο μικρό αμάρτημα. Ώστε δεν θα προλαβαίναμε να γίνουμε ούτε είκοσι ετών ο καθένας, αν δεν ήταν μεγάλη η μακροθυμία και η αγαθότητά του, δίνοντάς μας μεγάλη προθεσμία για μετάνοια  , ώστε να απαλλαγούμε από τις αμαρτίες μας.

(Εις Β΄ Τιμόθεον Γ΄, ΕΠΕ 23, 512-514. PG 62, 616-617 ) .
Πηγή: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΣ ΑΜΒΩΝ Θ΄
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ»
ΑΓΙΟΝ ΌΡΟΣ